Begravningen.

Igår var det Freddes begravning.
Den var jättefin.
dom spelade hans favorit låt.
den han själv har önskat på sin begravning.
det var så otroligt vackert.
när jag såg hans keps ligga på den fina vita kistan så blev allt verkligt på något sätt.
när vi gick fram och sa farväl och la blomma, då bröt jag ihop.
jag skakade, grät och hulkade.
hon som satt bakom mig sträckte sig fram och gav mig en näsduk, tårarna bara sprutade ju.
det var omtänksamt och fint.
jag blev glad i allt mörker.

efter begravningen tog jag, bexu, hampus och mattis en promenad in till Helsingborg centrum igen.
vi gick på Gyllene Prag och drack öl och snackade om fredrik.
sen käkade vi kebab.
och gick på någon mysko utställning i en klädaffär.
dom bjöd på rosévin iaf, det var väl det bästa med utställningen.
sen gick vi till någon annan krog och träffade en kille som jag tror hette anders.
sedan körde anders oss hem till mattis och vi hämtade våra saker, för att sen åka vidare till knutpunkten och vinka av killarna.
det var sjukt roligt att träffa dom, speciellt roligt att träffa hampus och mattis igen.
dagen kunde inte ha slutat bättre.. eller jo, fredde kunde varit med!

vi landade i stockholm runt 06.20 imorse.
tog tunnelbanan och bussen hem.
liftade med en volvokille.
snällt som fan av han att plocka upp oss.
:)

Sov gott min vän, Fredrik!
jag älskar dig, idag, imorgon och för alltid!

fred & kärlek.
em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0